Veelgestelde vragen

Zijn er bezorgkosten?
Als het orderbedrag lager is dan € 79,50 bedragen de transportkosten € 19,50.
Voor orders boven € 79,50 worden geen transportkosten meer berekend.

Wat is de levertijd?
In principe zijn alle gegronde artikelen uit voorraad leverbaar.
Het klaarzetten, het inpakken en administratief verwerken van de producten vergt enige tijd.
U kunt bij de bestelling zelf de door u gewenste bezorgdag aangeven.
Indien een artikel onverhoopt niet op voorraad is, nemen wij onmiddellijk contact met u op.
U heeft dan de keuze om de order te annuleren, te wachten tot het artikel weer voorradig is
of om een alternatief artikel te kiezen.
Aan al deze keuzes zijn natuurlijk geen kosten verbonden en eventueel teveel betaald of
terugbetaling wordt meteen in gang gezet.

Welke houtsoorten zitten er in ECO hardhout?
Onze ECO hardhouten producten zijn een verlijmde mix van hardhoutsoorten uit 
ecologisch verantwoord beheerde bossen.
De meest voorkomende houtsoorten in deze mix zijn meranti en damar.
Door deze verlijming zijn ECO producten zeer vormvast, stootvast, vochtwerend en zeer
licht van gewicht. Daardoor echt een plezier om te verwerken.

Wat is MDF?
MDF staat voor Medium Density Fibreboard.
Dit zijn zeer fijngemalen houtvezels die worden vermengd met een kunstharslijm en in droge vorm
tot platen geperst worden.
Deze platen kunnen verwerkt worden tot allerlei producten, waaronder plinten en architraven.
Royalplint gebruikt alleen V313 platen, zodat onze producten vochtwerend zijn, maar ook een hoge
dichtheid hebben, waardoor ze makkelijk gezaagd kunnen worden.
Tevens zijn ze daardoor erg stoot-en vormvast.

Hoe plaats ik plinten, architraven en eindstukjes?
Zie hiervoor onze montagetips.

Hoeveel tubes High Tack heb ik nodig?
Dit is een beetje afhankelijk van de hoogt van de plint die u gebruikt, maar gemiddeld gebruikt u 
1 tube High Tack voor elke 12 m1 plint. 
Voor lage plinten 1 tube voor ca 14 m1 en voor hoge plinten ca 1 tube voor 10 m1.

Uit welke kleuren aflak kan ik kiezen?
Zie hiervoor de uitleg in onze aflakservice.

Kan ik een bestelling ook af komen halen?
Dat kan. U kunt dat bij een bestelling opgeven. Zie hiervoor ook onder bezorgen.

Wanneer kan ik Royalplint telefonisch bereiken?
Zie daarvoor onze contactpagina.

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
De planning wordt de avond voor levering gemaakt.
U ontvangt op de dag van bezorging in de ochtend een sms met een indicatie van de bezorgtijd. 
Bezorgingen kunnen al vanaf 8.00 uur s'ochtends gebeuren en bij drukte gaat de bezorging door
tot in de avonduren.
Er kan altijd iets tegenzitten op de routes van onze chauffeurs (files of pech), waardoor de bestelling
iets later geleverd wordt dan in uw sms is aangegeven.
Indien er niet geleverd kan worden, wordt er onmiddelijk contact met u opgenomen.

Moet ik zelf thuis zijn voor ontvangst van de goederen?
U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling te laten bezorgen in uw tuin, uw garage, onder de
carport, achterom of bij de buren.
U kunt dit aangeven in het vrije opmerkingenveld in het bestelproces. 
Alle bovenstaande opties zijn wel voor eigen risico.

Ik heb beschadigingen ontdekt in mijn levering?
Neem bij constatering van beschadigingen meteen contact op met ons per telefoon of per email.
Wij bieden zo snel mogelijk een passende oplossing.

Wat te doen als u producten over heeft?
Indien u te veel heeft besteld en lengtes overheeft kunt u deze retourneren binnen 14 dagen.
Neem daarvoor telefonisch of per email contact op met Royalplint.
Wij kunnen dit bij u komen ophalen en berekenen daarvoor € 27,50.
U kunt de producten ook na afspraak zelf naar ons magazijn komen brengen.
Indien u een nieuwe bestelling plaatst en een andere wil retourneren berekenen wij daarvoor € 17,50.